Novosti i priopćenja za medije

Riječke turističke brojke u stalnom porastu


Botel Marina, kao hostel s najvišim ostvarenim turističkim prometom u 2014. godini, danas je ugostio konferenciju za medije na kojoj su se predstavili turistički rezultati Rijeke u 2014. godini, te u prva tri mjeseca 2015. godine. O turističkim rezultatima Rijeke govorili su gradonačelnik Grada Rijeke Vojko Obersnel, direktor Turističke zajednice grada Rijeke Petar Škarpa, te privatna iznajmljivačica Luana Amura i predstavnik hostela Botel Marina Andrej Kušeta, koji su u svojim kategorijama smještajnih kapaciteta ostvarili najveći turistički promet u 2014. godini.

Gradonačelnik Grada Rijeke Vojko Obersnel odmah je na početku najavio dobre vijesti i odlične ostvarene turističke rezultate. Osmišljena politika i pravac koji su zajedno razvijali Grad Rijeka, Turistička zajednica grada Rijeke, hoteli, hosteli, privatni iznajmljivači, organizatori manifestacija, te razni drugi subjekti, doprinijeli su da danas možemo reći da je po turističkim rezultatima predsezone Rijeka apsolutni šampion u Primorsko-goranskoj županiji. Nakon povećanja turističkog prometa od 19% u 2014. godini, pozitivni se trend nastavlja i u ovoj godini, a raste i broj dana koliko gosti ostaju u Rijeci koja se više ne može nazvati samo tranzitnim gradom, već posjetitelji sve više prepoznaju vrijednosti Rijeke i okolice kojima treba posvetiti pažnju kroz više dana.
Obersnel se osvrnuo i na same početke povećanja riječkih smještajnih kapaciteta, kada je 2006. godine Grad Rijeka inicirao otvaranje prvog hostela, ustupivši zgradu Hrvatskom ferijalnom i hostelskom savezu, do današnjih 13 riječkih hostela, koji će se uskoro povećati za još jedan koji se uskoro otvara na Pećinama, a čemu je razlog sve veća potražnja turista za takvom vrstom smještaja. Procvat doživljavaju i privatni iznajmljivači kojih je do prije par godina bilo tek nekoliko, a danas ih je više od 100 s popunjenosti u prosjeku od 80 pa do više od 200 dana na godinu, s Apartmanima Luana kao rekorderima s čak 236 popunjenih dana u godini.
Turizam u Rijeci postaje jedna od važnijih privrednih grana od koje, osim pružatelja smještaja, korist osjećaju ugostitelji i trgovine, a u skladu s tim se provode i mnoge aktivnosti – uređenje Riječke luke, oslobođenje površina uz more, uređenje Starog grada, izgradnja sportskih objekata, što je razlog za zadovoljstvo i nastavljanje u istom smjeru.

Direktor Turističke zajednica grada Rijeke Petar Škarpa predstavio je turističke brojke ostvarene u 2014. i prva tri mjeseca 2015. godine. Kumulativni pokazatelji turističkog prometa pokazali su da je riječki turizam u 2014. godini napredovao u gotovo svim segmentima u odnosu na prethodnu godinu. Značajno je bio povećan ukupan broj dolazaka i noćenja domaćih i stranih gostiju, što je rezultat višegodišnjih ulaganja u turističku destinaciju svih turističkih djelatnika kroz proširene sadržaje i atraktivnu turističku ponudu grada. Hoteli su i prošle godine bili dominantna kategorija smještaja na području grada Rijeke, a nastavljen je i trend snažnog razvoja privatnog smještaja i hostela. U 2014. godini povećani su smještajni kapaciteti za 10% u odnosu na 2013. godinu, te je s raspoloživih 2.113 ležajeva narastao na broj od 2.322 ležaja u 2014. godini.
Nakon rekordnog turističkog prometa ostvarenog u 2014. godini od 173.549 noćenja te stopom rasta od 19% na razini godine, trend rasta nastavio se i u prvom kvartalu 2015. godine. Ostvareno je 12.476 dolazaka, što je 17% više u odnosu na isto razdoblje 2014. godine. U porastu je je i prosječan boravak turista u gradu i to s prosječnim boravkom od 1,91 dan na 2,20 dana.
Ovaj pozitivni trend rezultat je zajedničkih aktivnosti Grada Rijeke, Turističke zajednice grada Rijeke i svih direktno i indirektno uključenih subjekata u turističkoj ponudi destinacije, ali i novog projekta Hrvatske turističke zajednice – Hrvatska 365 – čiji dio je i Rijeka, zajedno s Opatijom kao jedna PPS, odnosno Hrvatska 365 destinacija. S obzirom na obećavajuće brojke na samom početku godine, očekuje se uspješno i rekordno ljeto u Rijeci.

Luana Amura, privatna iznajmljivačica s najvećim ostvarenim turistički prometom u 2014. godini s 1.275 dolazaka i 2.282 noćenja, a ujedno i Predsjednica Udruge privatnih iznajmljivača Grada Rijeke, primila je čestitke Obersnela i Škarpe za ostvarene rezultate. Kao razlog velikog broja ostvarenih noćenja navela je brojne manifestacije kao što su Riječki karneval, izložba pasa CACIB, Hairstyle News… koje popunjavaju kapacitete, plaže, a pogotovo plaže za pse koje puno znače dijelu turista, ali i dobra suradnja s Turističkom zajednicom grada Rijeke, brendom Kvarner Family putem kojeg se promoviraju iznajmljivači, ali i odličnu suradnju među iznajmljivačima. Gosti se često vraćaju u Rijeku, a veliki dio promocije odrađuju i osobne preporuke starih gostiju prijateljima i rodbini. U Udruzi privatnih iznajmljivača Grada Rijeke vesele se povećanju broja iznajmljivača, ali i hostela, što vjeruju da će donijeti korist svima.

Botel Marina u 2014. je godini ostvario najveći turistički promet u kategoriji hostela s 10.424 dolazaka i 15.312 noćenja. Predstavnik Botela Andrej Kušeta izrazio je zadovoljstvo uspjehom ovog relativno novog projekta i vjeruje da će se u 2015. godini ostvariti još bolji rezultati. Povećanje broja dana boravka gostiju u Rijeci osjetili su i u Botelu Marina, a Kušeta je naglasio da značajnu ulogu u tome imaju i gosti koji dolaze zbog zdravstvenog turizma, konkretno dentalnog, što je područje koje bi se trebalo i dalje razvijati.