Novosti i priopćenja za medije

Najavljen projekt „Hrvatska 365 Gourmet“


Pomoćnik ministra turizma Davor Ižaković u srijedu je u Rijeci na predstavljanju aktivnosti i turističkih rezultata PPS destinacije Opatija i Rijeka, jedne od ukupno 22 destinacije iz prošlogodišnjeg pilot projekta Hrvatska 365, najavio i projekt "Hrvatska 365 Gourmet", kojim se želi promovirati domaća gurmanska i vinska ponuda kao svjetski prepoznatljiv turistički proizvod. 

Unutar krovnog koncepta Hrvatska 365, koji promovira cjelogodišnju turističku ponudu, Hrvatska turistička zajednica je ove godine pokrenula projekt pod nazivom Hrvatska 365 Gourmet. Cilj projekta je međunarodna promocija vrhunskog kulinarstva u hrvatskim restoranima, konobama i bistroima, kao jednog od ključnih motiva dolazaka gostiju u pred- i posezoni.  

- Oznake kvalitete „Hrvatska 365 Gourmet“ predviđene su za ugostiteljske objekte koji tijekom cijele godine koriste izvrsne svježe lokalne namirnice, koji toče kvalitetna i vrhunska hrvatska vina u butelji i na čaše, te koji u sva četiri godišnja doba kreiraju uzbudljive sezonske gourmet ponude. Uskoro slijedi javni poziv restoranima raznih kategorija za prijavu među članove gourmet kluba. Oni koji budu zadovoljili kriterije dobit će oznaku "Hrvatska 365 Gourmet" te od ljeta slijedi promocija na svim tržištima u zemlji i u inozemstvu gdje je prisutan HTZ - izjavio je Ižaković.

Direktorica opatijske turističke zajednice i voditeljica PPS kluba Opatija i Rijeka Suzi Petričić istaknula kako su turističke zajednice Opatija i Rijeka osnovale PPS klub Opatija i Rijeka i uključile se u Pilot projekt PPS (pred- i posezona) Hrvatska 365 u rujnu prošle godine. Ciljevi PPS kluba su cjelogodišnje poslovanje i povećanje turističkog prometa izvan glavne turističke sezone, povećanje konkurentnosti, kvalitetnije pozicioniranje na domaćem i ino tržištima, kreiranje i plasman zajedničkih te novih proizvoda. Definirano PPS razdoblje za PPS kub Opatija i Rijeka jedno je od najambicioznijih u Hrvatskoj: od 1. rujna od 4. siječnja i od 30. siječnja do 1. lipnja, što podrazumijeva poslovanje gospodarskih subjekata u navedenom razdoblju, a čiji je odaziv bio velik. U PPS klub Opatija i Rijeka uključilo se ukupno 34 hotela i 7 motela, 77 iznajmljivača obiteljskog smještaja, 66 restorana i konoba, 23 turističke agencije, 13 muzeja i kulturnih ustanova, 16 zdravstvenih i wellness centara i 179 različitih trgovina s opatijskog i riječkog područja.  

Ključni proizvodi PPS kluba Opatija i Rijeka su: poslovni (kongresni) turizam, wellness i zdravlje, kulturni turizam, eno gastro turizam i outdoor, a ključna tržišta na kojima će se predstavljati Austrija, Italija i Slovenija. Oformljeni su i PPS proizvodni klubovi za svaki proizvod, sastavljeni od gospodarskih subjekata uključenih u PPS klub s kojima se redovito održavaju sastanci na temu definiranja, promocije i unaprjeđenja proizvoda.  

- Iza nas su brojne realizirane aktivnosti od prezentacije kulturnog turizma i wellness ponude u Beču i Milanu, nastupa na sajmovima u Luganu i Münchenu, udruženog oglašavanja do organiziranja studijskih putovanja novinara i agenata u suradnji s HTZ-om i samostalno. Ove smo godine sva karnevalska događanja objedinili i zajednički promovirali, a održan je i prvi sajam zdravlja i wellnessa na kojem su se predstavili wellness centri i medicinske ustanove s područja Opatije i Rijeke – izvijestila je Petričić.  

- Jedna od aktivnosti u 2015. godini je izrada turističke kartice Opatije i Rijeke koja će objediniti turističku ponudu oba grada, omogućiti ulaze u muzeje i ostale atrakcije, izložbe, predstave, javni prijevoz te za posebne popuste u ugostiteljskim objektima, hotelskim kućama i trgovinama. Radi se o „pametnoj“ kartici i to jednodnevnoj, trodnevnoj i sedmodnevnoj, koja će omogućavati evidenciju najposjećenijih ustanova i objekta, evidenciju o strukturi gostiju te svih ostalih željenih elemenata. Od ove godine Rijeka će se sa svojim restoranima i konobama uključiti u manifestaciju Gourmet priča i time u suradnji s Opatijom razviti još jedan novi proizvod u predsezoni. Također, nakon izuzetno uspješne prve godine suradnje uključit ćemo i ostale gradove i općine sa našeg područja u još jači PPS klub i stvoriti još jače turističke proizvode rivijera, koje ćemo kroz web stranice i sve ostale kanale komunikacije nuditi domaćim i stranim agencijama - naglasio je Petar Škarpa.

Benefiti od projekta Hrvatska 365 i odrađene kampanje rezultirale su značajnim povećanjem turističkog prometa Opatije i Rijeke u prvih šest mjeseci od uključenja u projekt. Tako je u prva tri mjeseca ove godine u Opatiji ostvareno 119.210 noćenja, odnosno, 21% više, a u Rijeci 27.402 noćenja, odnosno, 34% više nego u istom razdoblju prošle godine. Udjel u ostvarenim noćenjima na Kvarneru PPS kluba Opatija i Rijeke tijekom pred- i posezone čini više od 60%.  

Prema prvim neslužbenim podatcima TZG Opatija, dobri rezultati se nastavljaju i u travnju. Unatoč lošim vremenskim prilikama za uskrsne blagdane u Opatiji je boravilo gotovo 4.996 gostiju (9% više u odnosu na Uskrs 2014.), koji su ostvarili 13.828 noćenja (na razini lani).

- Odlična suradnja turističkih zajednica gradova Opatija i Rijeka na razvoju cjelogodišnjih turističkih proizvoda i motiva dolaska turista su uzor kako treba raditi u destinaciji u okviru projekta Hrvatska 365. Ostvarene dvoznamenkaste stope rasta turističkog prometa i u Rijeci i u Opatiji u sva prva tri ovogodišnja mjeseca nisu se naravno dogodile same po sebi, već su prije svega rezultat kvalitetnog rada i suradnje subjekata javnog i privatnog sektora unutar destinacijskog PPS kluba Opatija i Rijeka. Dobro je da su i turističke zajednice okolnih gradova, općina i mjesta u svemu tome prepoznale svoju razvojnu šansu i istakli svoju kandidaturu priključenju destinacijskom PPS klubu Opatijske i riječke rivijere. Možemo uistinu s realnim optimizmom očekivati da će od takve suradnje svi na Kvarneru profitirati, zaključio je Ižaković.